Voltooid Leven Onderzoek - Identiteit Too Many Words | Infographics & identiteit te Utrecht

Identiteit

Voltooid Leven Onderzoek

Een zoektocht naar de belevingswereld van oudere mensen die het leven als voltooid ervaren.

Respect

Een logo met respect voor het gevoelige onderwerp van dit onderzoek. Het beeldmerk is gebaseerd op de symboliek van de cirkel. Voltooid leven wordt weergegeven door de steeds meer volledige cirkels. De cirkel heeft natuurlijk ook een associatie met de tijd, onder andere door de traditionele vorm van het uurwerk.

De “slordige” einden van de circels is een associatie met de kunst van het leven en de grilligheid van ons lot. De fijn getekende lijntjes duiden op de invulling die wij aan ons leven geven.

De natuurlijk rode kleur is gekozen om de associatie met het leven en warmte.

Verborgen in het logo

Als u goed kijkt, kunt u de letters V L & O terugvinden.

Kleuren

Kleuren zijn gekozen op contrast en rust zonder zakelijk over te komen. Met rood als basiskleur heeft deze identiteit een hele sobere, maar toch sprekende uitstraling.

Kleuren rood Voltooid Leven Onderzoek - Identiteit Too Many Words | Infographics & identiteit te Utrecht

rood

Kleuren bruingrijs Voltooid Leven Onderzoek - Identiteit Too Many Words | Infographics & identiteit te Utrecht

bruin-grijs

Kleuren wit Voltooid Leven Onderzoek - Identiteit Too Many Words | Infographics & identiteit te Utrecht

wit

Typografie

Lora

Lora is een open source (gratis) font, zodat er geen restricties op het gebruik zijn en het onnodige kosten voorkomt. Het heeft een goede leesbaarheid in langere alinea’s. Het lettertype is goed gebalanceerd, heeft genoeg contrast en geeft een mooi gelijkmatig beeld. Het is vriendelijk, leesbaar en heeft een officiële uitstraling.

Overlock

Voor online gebruik is het Overlock lettertype gekozen om de leesbaarheid op beeldschermen te vergroten.

Presentatie

Aandacht voor de presentatie, omdat rond dit onderzoek veel lezingen zullen komen. De indeling helpt met het maken van effectieve slides voor een presentatie, die 2MW toelicht bij het aanbieden van de identiteit. Bijvoorbeeld de achtergrondkleur van de content-slides in de presentatie die geen aandacht vraagt, waardoor er meer aandacht voor de spreker gericht is.

Het kort en krachtig indelen per slide, met wat minder zichtbare side-informatie.

Aansprekende woorden of korte zinnen onthouden mensen sneller dan een slide vol bulletpoints.

- Let op: fictieve gegevens en stellingen! -

Kleuren Voltooid Leven Onderzoek - Identiteit Too Many Words | Infographics & identiteit te Utrecht Kleuren Voltooid Leven Onderzoek - Identiteit Too Many Words | Infographics & identiteit te Utrecht

Zwarte achtergrond voor een donkere presentatieruimte.

Kleuren Voltooid Leven Onderzoek - Identiteit Too Many Words | Infographics & identiteit te Utrecht

Witte achtergrond voor een lichte presentatieruimte.

Toepassingen

Toepassingen van het logo weergegeven op artikelen die tijdens dit onderzoek gebruikt worden. De fles wijn komt eerst confronterend over, maar als representatiegeschenk is het een goede conversationstarter. En dat is een doel van het onderzoek, om bij te dragen aan het gesprek over dit onderwerp. Het logo geeft een associatie met de wijn, zowel in vorm als kleur.

Voltooid Leven Onderzoek - Identiteit Too Many Words | Infographics & identiteit te Utrecht

Figuren

Voor publicaties en artikelen zijn figuren ontwikkeld. Ze zijn geschikt gemaakt voor kleine weergave en zijn op hetzelfde concept gebaseerd als het logo: de circel.

Kleuren Voltooid Leven Onderzoek - Identiteit Too Many Words | Infographics & identiteit te Utrecht

Bedankt voor uw aandacht!

Too Many Words is ook nieuwsgierig naar u.

[javascript protected email address]


Liever bellen?

06 19 68 34 09

Lees meer op Linkedin.
of
volg Too Many Words op Twitter.

Google+